Nuffnang Advertisement

Tuesday, September 6, 2011

Minggu Terakhir Ramadhan Tahun 2011

Ikan Keli Sambal
Kuah Dalca
Sotong Masak Hitam





Akhirnya sempat juga aku mencuba masak set nasi kandar. Lepas juga rindu dengan nasi kandar. hehehe.. Majlis berlangsung pada minggu terakhir Ramadhan. Pada awalnya, saya menjemput Iwan dan Noi untuk merasa percubaan pertama nasi kandar saya. Saya masak nasi kandar, kuah dalca, sotong masak hitam manakala Noi masak ikan keli sambal. Lepas tu kami duk berborak hingga jam 9 malam. Sebelum pulang Iwan membantu saya melakukan sedikit dekorasi terhadap rumah sebab ada perabot baru sampai. Terima kasih pada Iwan dan Noi diatas pertolongan anda.







Nasi Kandar
Daging Masak Hitam
Ayam Goreng Masala

Pada hari rabu pula, saya menjemput Uncle Ozir sekeluarga berbuka puasa bersama. Seperti biasa menu hidangan kali ini tetap sama. Set nasi kandar cuma kelainan kali ini ada nasi kandar, ayam goreng masala, kuah dalca & daging masak hitam. Mereka semua makan malah yang paling habis skali ayam goreng masala pertama kail mencuba terus mendapat sambutan. Terima kasih la diucapkan pada Uncle Ozir sekeluarga diatas kunjungan ke rumah kami untuk berbuka puasa bersama. Tahun depan jika ada rezeki nak jemput lebih ramai berbuka puasa bersama di rumah.

1 comment: